KÄNNIKALA

Tervetuloa pelaamaan Kännikalaa! Pelaaminen onnistuu niin alkoholin, kuin kivennäisvedenkin kanssa. Pelin tarkoituksena on pitää hauskaa, eikä vain ryypätä. Toki ryyppääminenkin on sallittua. Kaikissa kategorioissa kaikenlainen keskustelu kaikkien pelaajien kesken on erittäin suotavaa. Jokaisen kortin voi välttää juomalla kansan valitseman juomamäärän.

 

OLEMASSA VAI EI?

 

Onko kyseinen paikka keksitty vai olemassa oleva? Kortin nostaja näkee kortista, onko paikka olemassa vai ei. Hän lukee ääneen paikan nimen ja kansa veikkaa, onko paikkaa olemassa. Lopuksi väärin vastanneet joutuvat juomaan sovitun määrän huikkia.

 

Terskanperä (olemassa, Siikalatva)

Kiimakeidas (olemassa, Siikainen)

Kullinväylä (ei olemassa)

Jeren Viinanotko (olemassa, Mikkeli)

Toosala (ei olemassa)

 

 

KATEGORIAT

 

Sanotaan vuorotellen kategoriaan liittyvä asia. Se, joka ei keksi tai muista asiaa jota ei ole sanottu, juo sovitun määrän huikkia.

 

 

MIELIPITEET

 

Kaikki kertoo mielipiteensä annetusta aiheesta, jonka jälkeen huonoin mielipide äänestetään ja huonoimman mielipiteen omaava ottaa sovitun määrän huikkaa.

 

 

RANGAISTUSKORTIT

 

Rangaistus on rangaistus. Tee, äläkä kitise. Tai vaihtoehtoisesti jos olet täysi nössö, juot kokonaisen juoman/shotin.

 

 

ERIKOISKORTIT

 

Pataässä: Jokainen päättää tehtävän, jonka tekee, mikäli pataässä sattuu osumaan omalle kohdalle. Tämän jälkeen kortti sekoitetaan takaisin pakkaan ja seuraava, joka sen nostaa joutuu tekemään päättämänsä tehtävän.

 

Puhelinruletti: Puhelimet pöydälle! Valitaan sokkona yksi puhelin, jolla laitetaan yhteisellä päätöksellä tehty viesti valitulle kohteelle. Puhelimen omistaja ei omaa sanavaltaa viestin luomisessa.

 

Kuningas alkoholi rankaisee: Juoma ykkösellä, sotilaat vetävät shotgunilla.

 

Reverse card: Voit siirtää sinulle annetun rangaistuksen valitsemallesi pelaajalle. Voit säästää korttia mille vain haluamallesi kierrokselle.

 

Hups! Väistin luodin: Nopeat refleksit! Voit skipata saamasi rangaistuksen tai kumota tehtävän halutessasi. Voit säästää korttia mille vain haluamallesi kierrokselle.

 

 

WOULD YOU RATHER?

 

Pelaajat äänestävät jompaakumpaa vaihtoehtoa ja vähemmistö ottaa sovitun määrän huikkaa. Selitykset ja perustelut ovat pakollisia, ja niille saa nauraa.

 

 

SKENAARIO

 

Jokainen pelaaja keksii ja kertoo skenaariolle mahdollisimman hauskan vastauksen, jonka jälkeen hauskin vaihtoehto äänestetään. Hauskimman vastauksen omistaja jakaa sovitun määrän huikkia.

 

 

TEHTÄVÄT

 

Rapbattle: Haasta haluamasi vastapelaaja ja yleisö äänestää voittajan. Voittaja jakaa sovitun määrän huikkia.

 

#kännikalat: Postaa someen kuva hashtagilla #kännikalat! Ilmaista markkinointia!

 

Vitsibattle: Haasta pelaaja kertomaan vitsejä ja kummalla pettää pokka ensin ottaa sovitun määrän huikkia.

 

Hyräilijä: Hyräile valitsemaasi biisiä. Sinä ja oikein arvannut voitte varastaa huikat!

 

Hyvät käytöstavat: Teitittele, hyvät tavat ja kirjakieli. 2 kierrosta ja virheestä sovittu määrä huikkia.

 

Next round on English only: Kaikki pelaajat puhuvat pelkkää englantia kierroksen ajan. Virheestä sovittu määrä huikkia.

 

Vesiputous: Pelaajat aloittavat juomaan yhtä aikaan. Kortin saanut pelaaja lopettaa ensimmäisenä. Muut saavat lopettaa, kun oikealla puolella oleva pelaaja lopettaa, mutta kukin saa jatkaa juomista niin kauan kuin lystää.

 

Missio: Kanssapelaajat päättävät yhteistuumin sinulle tehtävän. Mikäli tehtävä ei kelpaa, voit juoda sovitun määrän huikkia.

 

Silmäniskumurhaaja: Kortin saaja on 3 kierroksen ajan murhaaja. Jos onnistut luomaan katsekontaktin ja vinkkaamaan silmää, vastapelaaja ottaa sovitun määrän huikkia.

 

Viestiruletti: Puhelimista äänet päälle ja se kenelle tulee ensimmäisenä ilmoitus, ottaa sovitun määrän huikkia.

 

Iskurepliikkibattle: Haastat kanssapelaajan, jonka kanssa kerrotte iskurepliikit samalle henkilölle, joka päättää voittajan. Voittaja jakaa sovitun verran huikkia.

 

Apinoija: Matki kanssapelaajaasi. Sinä ja oikein arvaaja voitte jakaa sovitun määrän huikkia.

 

 

STORYTIME

 

Kerro oma totuudenmukainen hauska tarina annetusta aiheesta. Tarinan lopuksi kaikki kohottaa maljan ja ottaa sovitun määrän huikkia.

 

 

 

Rakkain ja huurteisin terveisin,

 

Kännikalan pojat

 




 


 



Kommentit